Egern ejby skole

Pædagogik og brobygning

Pædagogik

Ejby SFO tilbyder et større fællesskab for alle elever mellem 0. og 7. klasse, i lyse og venlige lokaler på skolen, og med en fantastisk legeplads med boldbaner og bålplads lige uden for døren.

I SFOen har vi fokus på udvikling af livsduelige børn, her iblandt deres venskaber og medbestemmelse. SFO- og klubbørn har hver deres lokaler, men klubbørnene vælger ofte at hjælpe/lege med de yngre børn i SFOen. Aktiviteterne i klub og SFO er en blanding imellem voksenstyrede og børneinitierede aktiviteter, så vi får udviklet på flere kompetencer hos børnegruppen.

SFOens medarbejdere deltager i undervisningen i indskolingen, så børnene oplever en sammenhængende skoledag, med gennemgående voksne.

Brobygning med de lokale børnehaver

Ejby SFO/skole har et velfungerende samarbejde med Ejbys lokale børnehaver, og I marts begynder de nye skolebørn at komme på besøg i SFOen, sammen med deres børnehavepædagoger eller forældre. Her vil de møde SFOens voksne, og lære de nye børn og omgivelser at kende, så de er trykke ved SFO-start i april, og skolestart i august.