Egern ejby skole

Puls

Puls er navnet på vores pædagogiske læringscenter, som ligger i hjertet af vores skole. Puls har en række ressourcer, som understøtter både undervisningen i klassen og læringen for den enkelte. Det drejer sig både om udlånsmaterialer og kompetente vejledere, som står til rådighed for personale, elever og forældre. Læringscenteret bliver til dagligt drevet af vores PLC-lærere og IT-vejledere. Lokalerne er udviklet og renoveret i samarbejde med en arkitekt med fokus på funktioner og måder at være i rummet på - alt med fokus på læring. Det bagerste lokale - Nerven - er et eksperimentarium med skiftende projekter for alle klasser såsom Makerspace med 3D print og lasercutter, Green-screen, Legoværksted mv.

PLC-lærere: Charlotte Quentin og Heidi Hansen

Pæd-IT vejleder: Thomas Ravn

Teknisk IT-vejleder: Torben Viltoft (træffes mandag og onsdag formiddag)

Udover udlånsbøger står Puls også for udlån og drift af skolens tekniske udstyr. Læs mere om brugen af IT, platforme, udlån og egne devices under "digital strategi".