Buskørsel

Hvis dit barn har langt til skole, eller hvis skolevejen er særlig farlig, tilbydes der skolebuskørsel til dit barn.

Hvis du er i tvivl, om skolevejen enten er for lang eller særlig farlig, kan du på Køge kommunes hjemmeside taste din adresse, og så vil en oversigt vise, om der kan tilbydes skolebuskørsel inden for distriktet. Ansøgning foregår ved at kontakte skolekontoret.

Trafikforhold omkring skolen

På Ejby skole anbefaler vi så vidt muligt, at børnene lærer selv at komme i skole til fods eller på cykel. Ejby byder på sikre stier omkring skolen og skolens færdselspatrulje står klar ved fodgængerovergangen ved Dalbyvej/Præstemarksvej. Kommer du i bil om morgenen skal du være opmærksom på, at der er indkørsel forbudt på den sidste parkeringsplads tættest på skolen, da det skaber unødig meget trafik og farlige situationer for de bløde trafikanter. Benyt i stedet parkeringspladsen ved hallen, boldbanerne eller afsætning ved buslommen.

Parkeringsforhold